Om een reactie te kunnen plaatsen moet u beschikken over een (Google-)account. Deze is gratis en gemakkelijk zelf aan te maken.

maandag 16 juli 2012

De buienradar...

... is tegenwoordig mijn beste vriend geworden. Je mag argumenteren wat je wilt, maar zo'n rot weer hebben we in jaren nog niet gehad. En voor iemand die regelmatig buiten wil trainen is het geen lachertje om dat in de striemende regen en genadeloze windaanvallen te doen. Daarom hou ik de buienradar nauwlettend in het oog en waag dan mijn kans als de buien een tijdje uit lijken te blijven. Veelal met succes, een enkele keer kom ik half verzopen terug thuis. In het laatste geval kan ik mij dan troosten met de gedachte dat ik het op een wedstrijd ook niet voor het kiezen heb...
Een ander website biedt een vrij nauwkeurige weersvoorspelling: www.yr.no. Inderdaad die van de Noorse meteorologische dienst. Vooral het 'Hour by hour' overzicht is zeer bevattelijk en bijzonder gedetailleerd.
Natuurlijk moet je dat kunnen combineren met je werk en andere verplichtingen. In dat opzicht is het natuurlijk wel handig om thuis te werken. Overdag trainen is meestal mogelijk, 's avonds werken is dan wel een voorwaarde.

En zo lukt het mij toch aardig om de regen slim af te zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten